Dag 5. Milaan 🇮🇹

4 augustus 2021 - Milaan, Italië

Vandaag verruilen we onze camping voor de stad Milaan. Op ons gemakje maar erg efficiënt pakken we alles in en staan we op tijd in de rij om het paspoort van Simone terug te claimen bij de chagrijnige tantes achter de balie.
Daarna een lekker ontbijtje bij de Lidl en de tank volgooien want we gaan weer een eindje op weg! 🚗
Niels rijdt soepeltjes de Cactus richting Verona terwijl Simone wat bij slaapt na een nachtje onrustig slapen.

Onze airbnb is snel gevonden en na onze koffer en tas in het appartement te hebben gezet gaan we richting de metro.
Binnen no time stappen we de ondergrondse uit en staan we oog in oog met de kathedraal van Milaan: de Duomo.🤩
Wat een prachtig en indrukwekkend bouwwerk! Al snel besluiten we dat we dit niet willen missen en voor je het weet beklimmen we de trappen om ook boven op de kathedraal te kunnen kijken.
Wat een kunst, honderden standbeelden tussen tientallen glas-in-lood ramen. Zoals Simone zei: bijna net zo mooi als onze Sint-Jan 😌🤌🏻
Daarna eten we een prima pasta in een knus tentje in het winkelcentrum. Overal waar je kijkt wordt je doodgegooid met Prada, Louis Vuitton en Dior. Ook loopt bijna iedereen hier nog met een mondkapje over straat, wat blijkbaar tot eind juni ook verplicht was.
We vinden een copyshop waar een oud opaatje voor ons vast de erewoordverklaring voor Frankrijk uitprint. 👌🏻😊

Waar op de camping de geur van deet van alle kanten op je af komt, is dit wel anders in Milaan. Wanneer we even terug bij het appartement zijn om lekker te douchen horen we van alle kanten continu getoeter. 🤌🏻🤌🏻🤌🏻 Milaan it is!

Daarna gaan we weer op naar de metro om naar het "gezellige" gedeelte van Milaan te gaan. Tijdens deze korte reis weet Niels meteen een Franse camping te fixen en boeken we kaartjes voor het stadionbezoek wat gepland staat morgen. Lekker even genieten op een paar terrasjes voor we ons bedje opzoeken.
Morgen richting zuid-Frankrijk! ☀️

1. Nathalie:
    5 augustus 2021
    Prachtig zeg! Inderdaad bijna net zo mooi 🤣 heb jij even geluk dat ze daar ook botethammenworst hebben
  2. Simone & Niels:
    5 augustus 2021
    Mja, maar is toch anders hier 🙈😜 Dus aan de hagelslag maar straks!