Dag 11. Canyoning

11 augustus 2021 - Vallon-Pont-d'Arc, Frankrijk

Goedemorgen!
Dat was me weer een nachtje! Heeft Niels eindelijk geen last met slapen van zn verkoudheid (ook al is deze zeker nog niet over) zit er een of andere suïcidale sprinkhaan de camping wakker te houden. 🤦🏼‍♀️😭
Om 4.30 uur wordt Simone er weer wakker van en besluit dat het nu wel klaar is. Ze localiseert de kleine herriemaker en met een slipper tegen zn neus is dit probleem de wereld uitgeholpen. 😌😏
Eindelijk, rust. 😴
Of toch niet, blijkbaar zijn er 2 sprinkhanen uitgenodigd op zn begravenis en die beginnen ook een scherp geluid te maken. 😑 Hou op hoor. 🤦🏼‍♀️
Gelukkig verplaatsen ze zich richting de andere kant van de camping. Kunnen de oogjes weer dicht!

Een paar uur later, wanneer we wakker worden blijken er nog meer sprinkhanen asiel aangevraagd te hebben. Eindstand: allemaal afgewezen. 🙅🏻 Omdat Niels de spinnen fixt is het aan Simone om ze te verwijderen. Terwijl Niels voor een lekker ontbijtje zorgt worden de ongewenste gasten de tent uit gezet en worden er eitjes gekookt.
We ontbijten en douchen op ons gemak. We moeten om 14.00 uur weg dus besluiten nog lekker in de rivier te gaan afkoelen met het luchtbed.
We helpen wat verdwaalde kanoërs, zwemmen een stukje en dan is het zover. Droge zwemkleding aan en in de auto. We gaan canyoningen! Het is 5 kwartier rijden dus we vertrekken op tijd. Kapot veel zin in! 🤩💪🏻 Omdat we last minute geboekt hebben moesten we wel met standje moeilijk mee maar hé, we doen niet moeilijk! 🤷🏻‍♂️🤷🏼‍♀️

We beginnen met een klim van 35 minuten in een volledige Frans sprekende groep, lekker anoniem. We moeten flink steile bergen op en het is best aanpoten! Af en toe krijgen we kort uitleg van onze guide Mattias en roepen ze wat Nederlandse woorden zoals 'kikkersprong' naar ons. We doen gewoon de rest na en alsof we nooit anders hebben gedaan klimmen en klauteren we door de stroom. Lekker verkoelend! 🤩 Er zit een lang stuk ziplinen bij, wat ons de kans geeft eens goed rond trle kijken en te genieten van de natuur. Kei mooi! Na een uur springen en glijden komen we bij een grotere rots aan. Niels springt van zowat 11m naar beneden! 😲💪🏻

Dan onder een waterval van een soort glijbaan af en een paar keer springen van enorm hoge rotsen, echt gaaf!
We krijgen een usb stickje mee met de foto's die gemaakt zijn om thuis nog eens terug te kijken. (Want we hebben niks bij om de foto's nu te bekijken 😬)

Daarna rijden we voldaan naar de camping terug, halen een lekkere pizza en na het eten doen we nog een drankje. Morgen rijden we naar de laatste stop waar we t/m zaterdag zullen blijven, weer wat zuidelijker. Vanaf zaterdag zetten we de terugreis in. 🚙