Dag 1. Let's go Mario! 🚗

31 juli 2021 - Hall in Tirol, Oostenrijk

Vannacht rond 3.45 uur zijn we dan eindelijk vertrokken vanuit het pitoreske Drunen. Weken van voorbereiding, we hebben er ontzettend naar uitgekeken en met de auto volgeladen gaan we vol goede moed op weg! 🚗 🤩

Niels rijdt het eerste (en grootste) stuk, gevolg daarvan is dat Simone binnen 30 minuten bij Eindhoven alweer in een diepe slaap blijkt te zijn. Drie uur later wordt ze wakker en blijkt uit een spannend verhaal van Niels met in de hoofdrol rode flitsen en lasers dat we waarschijnlijk al geflitst zijn. 😅👌🏻 De eerste vakantiefoto is een feit! 😏😜

Om 6.00 uur komt het bericht binnen dat Simone een negatieve PCR test heeft dus de eerste kilometers zijn niet voor niets geweest. Niels had de avond ervoor nog wat films op de iPad gedownload om die vervolgens op de tafel te laten liggen. +1 punt voor Simone dat ze deze nog snel in de rugzak gegooid heeft vannacht! 🙈

Rond 8.00 uur het ontbijt aan de snelweg, broodje motorkap 🥪, en vervolgens weer vol gas naar Oostenrijk.

We rijden 920 km in 9 uur tijd en om 14.30 komen we aan op de kleine camping Judenstein. Begeleid door de eerste regendruppels en een hoop gedonder van het onweer zetten we de tent op. 🏕

En man, wat een toptent. 👌🏻 Alles past er hendig in en hij staat zo! Zelfs met het tafeltje en stoelen uitgestald en alle meuk in de voortent kunnen we rustig genieten van ons eerste biertje. 🍻

Gelukkig stopt het na een half uurtje met regenen en kunnen we de tarp uitproberen. We hebben nu een vergrote luifel en dat is maar goed ook want het begint weer te regenen. Tussen de buien door lopen we richting het dorpje (voor semi-interessante informatie over de bijzondere naam van dit dorpje zie helemaal onderaan dit verhaaltje) en checken we vast de bushalte waar we morgen de bus kunnen nemen naar Innsbruck.

Terug op de camping vermaken we ons prima in onze grote-blij deluxe-tent. Daarna fixt Niels de gasaansluiting (toch wel handig als dat op de juiste aansluiting past) en bereid hij een heerlijke maaltijd voor. 👨🏻‍🔧🌭

Op tijd naar bed vandaag! Morgen vroeg dag want de verse-broodjes-meneer zal om 8.00 uur precies voor ons tentje staan. 🥐👌🏻 En dan op naar Innsbruck!

1. Roel:
    31 juli 2021
    Mooi, lekker vam genieten samen
  2. Ons vieren:
    2 augustus 2021
    Wat een gaaf idee om een reisblog te maken. Kei leuk om te lezen.