Dag 2. Innsbruck

1 augustus 2021 - Innsbruck, Oostenrijk

Verdorie! Wij helemaal onze wekker gezet om precies om 8.00 uur de verse-broodjes-man te overvallen.. Komt tzem knäcker niet op zondag! 🙄😂 Hongerrr! Gelukkig hadden we nog krentenschijven (want plat) en het plan om de stad in te gaan, we fixen daar wel wat!

De regen blijft maar vallen en na het checken van de weersvoorspelling van de komende dagen besluiten we het plan om te gooien. Slovenië is niet veel beter en met een beetje geluk gaat de zon wel schijnen in Kroatië, maar dat is meteen ook het laatste land in die hoek die we willen bezoeken. Eindstand besluiten we om richting Italië te gaan en daarna eventueel door naar zuid-Frankrijk. We hebben niet voor niks de auto vol met zwemspullen, we willen ook zon! 🏖☀️

We vertrekken met de bus naar Innsbruck (als je hier kampeert krijg je meteen toegang tot gratis OV, pluspunten voor Tirol!) terwijl het water van de bus gutst. We bezoeken de stad, het huis met het gouden dak, beklimmen de wachtertoren en strijken voor de lunch neer op het terras. Van het terras naar de mooie kerken en eindstand heerlijk eten in het Hardrock café.

Ondanks de regen een prima dag! Gewapend met onze nieuwe souvernirs rennen we terug naar het station want van de stiptheid waarmee hier de bussen vertekken kan de NS nog heel wat leren. De Oostenrijkse kamikaze-chauffeur (die ook nog heel wat van de buschauffeurs van de NS kan leren 😅) gooit de bus de berg over, af en sjeest door de dorpjes en met maar 2 noodstoppen onderweg komen we terug bij unseren tent.

Morgen écht vroeg op om alles vast in te pakken voor we dan eindelijk de verse-broodjes-man kunnen overvallen. Overigens slapen we langs (naast, kies zelf maar 💁🏼‍♀️💁🏼‍♂️) een kerk die het BLIJKBAAR nodig vindt om elk kwartier aan te geven. Hij slaat elk kwartier (3 kwartier = 3x slaan) en dan de uren en speciaal voor PRECIES NIEMAND slaat ie om 7.00 uur 2 minuten lang. 🙄😅 'Gelukkig' weten we dus altijd hoe laat het is en is een wekker overbodig. 😜

Morgen zetten we onze reis voort naar Venetië! 🍕🇮🇹🛶

1. Gertjan en Linda:
    Veel plezier samen!!!
  2. Nathalie:
    Leuk!! Veel plezier!
  3. Ons vieren:
    2 augustus 2021
    Leuke foto’s. Ik wil ook zo’n toffe paraplu.
    Dan heb je de kerkklok in Oostenrijk nog nooit gehoord dan. 😉🤪
  4. Simone & Niels:
    3 augustus 2021
    Nou, die herinner ik me nog wel maar deze unit ging een partijtje hard!
  5. Emmy:
    2 augustus 2021
    Geweldig verhaal! Dat wordt een leuke vakantie. Veel zon gewenst!
  6. Mark:
    2 augustus 2021
    Leuk begin zo met die regen😅😅
    Maar gelukkig hebben jullie goed kunnen schuilen in het Hard Rock cafe🍺🍺🍔🍔
    Veel plezier nog, we volgen het op de voet.