Dag 3. Met de vlam in de pijp 🔥

2 augustus 2021 - Tessera, Italië

"Scheuren" we door de Brennerpass! 🏎 Als in: plankgas afgewisseld met stilstaan want file. We passeren voor het eerst tolpoortjes (meh 💸) , rijden meteen in een lus waardoor we binnen 5 minuten weer voor hetzelfde tolpoortje staan 🥲😂. Geen probleem, we hebben vakantie!

We rijden lekker 130 en wanneer we de grens van Oostenrijk en Italië passeren gaat ineens de zon schijnen! Hier hebben we naar verlangd!
We passeren nog meer tolpoortjes waarbij je bij sommige alleen maar contant blijkt te kunnen betalen. Hallo, 2021. 😅
Maar goed, bij eentje duurt het echt ineens bijzonder lang. Wij waren al helemaal die chick voor ons aan het vervloeken dat het zo lang duurde, eindstand kon je dus alleen contant betalen 🤦🏼‍♀️ Daar waren we zo een, twee, drie niet op voorbereid zodat dit zelfs bij ons even onrust veroorzaakte. Vervolgens tost Niels de benodigde 20ct terug de vrije natuur in waardoor Simone in de lach schiet. Gelukkig mochten ook wij na er nog 2 euro ingemikt te hebben de poortjes passeren. Gevolg is dat Simone zonder adem halen al 5 minuten huilend van het lachen de portomonnee omhoog probeerde te houden voor het wissel geld, want dit zag er zo hilarisch uit. Helemaal mooi. 😂 (Je had er bij moeten zijn)

En dan, hop, door de Italiaanse bergen met de Cactus waarbij de temperatuur van een arme 14 graden bij Innsbruck veranderd in 30 graden Italiaans genot. Beetje zwaaien naar andere Nederlanders (je weet nooit waar het goed voor kan zijn bij pech 😏👌🏻) en genieten van onze verse broodjes.
Vanochtend heeft Niels namelijk eindelijk kennis gemaakt met de verse-broodjes-man (die een kwartier te laat was 😌) en hebben we een heerlijk ontbijtje gescoord. Natuurlijk ook wat overgelaten voor de lunch, samen met de krentenschijven (platte krentenbollen). 👌🏻

Na een tocht van ongeveer 400km komen we aan op onze volgende camping vlak bij Venetië. Ah, Venetië, ons volgende doel. Voor we weer cultuur kunnen snuiven zetten we met 29 graden de tent op. Meteen de natte handdoeken vanuit Oostenrijk over ons gespannen waslijntje en standje genieton! 😎👌🏻
We halen boodschappen bij de Lidl aan de overkant en voor we gaan barbecuen nemen we een frisse duik in het zwembad. Helemaal happy. 😊

Andere Nederlanders komen nog even een praatje maken, omdat ze zich afvragen of onze tent "echt zo snel staat als dat ze beloven" and yes sir, you are right! Dit ding staat met max. 10 minuten and we love it! 👌🏻❤
Na een ijskoude douche voor Simone en een heerlijke lange warme douche voor Niels gaat de barbecue aan en onder begeleiding van de krekels om ons heen genieten we verder.
Al gauw worden we herinnerd aan het feit dat we dicht bij water zijn: we zien ze niet maar de muggen steken ons lek. Een citronellakaars, deet en een wierookspiraal beveiligen ons de rest van de avond.
We maken de gekochte biertjes en prosecco burgemeester en spelen wat spelletjes bij kaarslicht. (Zeg maar +2 voor Simone 🎲)

Morgen gaan we met de bus naar Venetië, zin an! 😊

1. Emmy:
    3 augustus 2021
    ja die tent is echt geweldig! Veel bekijks altijd. Veel plezier in Venetie.