Dag 4. 'O sole mio 🤌🏻🇮🇹

3 augustus 2021 - Tessera, Italië

Pfoee. Oke, na het typen van het verhaaltje dronken we de laatste druppels van de prosecco op en was het tijd om te gaan slapen. Onderweg naar het toiletgebouw liep Simone langs een tentje met mooie verlichting dus roept: Zó, das pas mooie verlichting! 🤩
Het antwoord was: "Ja, en maar 2 tientjes!"
Hee, Nederlanders! 😏 En op de terugweg de vraag of we wat lusten te drinken. Jawohl! Of nee: Sì grazie! 🥂 Lang verhaal kort: topavond!🥃 Iets met veel shotjes, Ali (de krokodil), een gesloten zwembad en bier van de tap. Als je er verder niets meer van weet en je leeft de dag erna nog, zal t wel goed zitten! 🙈😂
(Oh en de perenlikeur van de Lidl hier is net spiritus, die raden we af! 🤢)

Vanochtend beide ook met een flinke kater wakker geworden (man, we worden oud). 👩🏼‍🦳🧓🏼 Simone zigzagde nog niet helemaal (lees: precies niet) nuchter naar de Lidl voor verse broodjes en pretzels en na een brak ontbijtje met de bus naar Venetië. 🤩
Bijna leek het alsof Corona niet bestond want de bus was afgeladen vol met mensen, de mondkapjes waren het enige dat verried dat we nog niet van deze pandemie af zijn. 😅

Aangekomen in Venetië eerst beide een paracetamolletje en het zweet van onze hoofden. Heerlijk, die warmte maar wel een zwaar ochtendje zo.🙈 We struinen door de mooie steegjes en straten, zuchten mee over de Brug der Zuchten en aanschouwen de gondels.
Als lunch een lekkere Italiaanse pizza en daarna bekijken we nog wat kerken en gebouwen. 🤌🏻
Wat een mooie stad en wat fijn dat alles gewoon betaalbaar is gebleven. Dat maakt het toch allemaal net wat aangenamer, lekker terrasje hier en daar.

Terug op de camping plonzen we meteen het zwembad in en doezelen we wat aan de waterkant. Even een beetje bijkomen. 🏊🏼‍♂️
We gaan op de Italiaanse toer door en eten ravioli, toch hendig zo'n tweepitter mee! Beetje puzzelen en lezen, genieton!

Morgen gaan we richting Milaan en dus morgen vroeg weer op tijd uit de veren. We maken nu alvast het een en ander gereed, heerlijk om te merken dat alles al een vaste plek heeft zowel in als buiten de auto. 👌🏻

Nu zitten we weer lekker met de campinggeluiden om ons heen rond een kaarsje te genieten. Alvast weltrusten en op naar morgen! 😄

1. Mark:
    3 augustus 2021
    Echt wel een mooie stad dat Venetië.
    Ook nog in een gondel gezeten??
  2. Ons vieren:
    4 augustus 2021
    Hihihi. Je zag maar een bietje pips Niels. En ja een bietje is rood dat klopt. Ik zal jullie voor zijn. 🤣🤣🤪 o ja, je had die perenlikeur bij het krokodillen spel moet voeren dan was de fles leeg en jullie proeven het dan toch niet meer of het lekker is of niet. 🤭😅
    Super leuk dat jullie ons meenemen in jullie rondreis door Europa.