Dag 9. Vallon-Pont-d'Arc ๐Ÿš™โ˜€๏ธ

9 augustus 2021 - Vallon-Pont-d'Arc, Frankrijk

Wakker worden als het 11 graden is. Brrr. Koude voetjes! โ„

We gaan douchen en daarna verder opruimen. Terwijl we het laatste klusje doen (de tent terug in de zak vouwen) schrikt Simone zich dood. ๐Ÿ˜จ Een f*cking grote spin rent van de tent naar de bosjes! MAAR ECHT EEN DIKKE UNIT! โ˜ ๐Ÿ•ทย ย WAAROM?! ๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ฑ
Nadat ze is bijgekomen leveren we de sleutel in bij de receptie en zeggen we deze prima camping gedag. We hebben er genoten, het meer was heerlijk, de optredens wat minder maar zelfs tijdens prime-time waren er altijd genoeg douches etc. vrij en het water was warm.

We gaan boodschappen doen bij de Super U. Bij de kassa staan voor ons 2 mennekes met hengel. De cassiere kijkt ze aan, zij kijken terug en vervolgens rond. Twee paar smekende ogen en een stortvloed van Franse woorden komen onze kant op. In het vloeiend frans zegt Simone: "Je ne parle pas franรงais ๐Ÿคท๐Ÿผโ€โ™€๏ธ" Man, de treurnis in hun ogen.ย  Dus zegt ze: Do you speak english? ๐Ÿค“
Ahh, een kleine glimlach! (denken we, want mondkapje). "Yes! Do you have 20ct?"
Oui! Die hebben wij wel voor jullie hoor!
Dankbaarheid in de ogen, dat was dus het probleem! Nou, lekker vissen hoor jongens!
We krijgen de 2ct wisselgeld nog terug, en de cassiere kijkt ons vrolijk aan. Helemaal mooi ๐Ÿ˜„
Vervolgens rekenen we af en laat een man voor ons z"n tas vallen en de blikjes rollen van hem weg. Ook maar even helpen. ๐Ÿ˜… Wat een goede daden vandaag! We hadden die doodsangst van de spin niet verdiend! ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜‡๐Ÿ™„

Overigens zat er vanochtend ook al een grote spin in de tent die Niels na even zoeken metย een goed formaat slipper heeft afgemaakt. Beetje jammer dat ie die blijkbaar in de pizzadoos had gedaan die Simone op schoot heeft gehad en weggegooid. ๐Ÿ˜‘๐Ÿ™„ Even de regels aanscherpen! ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜ฌ

We gaan op reis naar de volgende camping in Vallon-Pont-d'Arc. Verbazend makkelijk vinden we elke keer een nieuwe camping de dag voor we er aan willen komen. Handig, internet! ๐Ÿ˜„
Het is 3,5 uur rijden naar we hebben nog niet ontbeten. Dit doen we rond 14.00 uur op een parkeerplek ergens langs de weg. Even de beentjes strekken/omhoog!

We hebben het meer tussen de bergen verruild voor een wat hoger gelegen, vlak landschap. Overal zie je wijngaarden en olijfbomen. Ook erg mooi om te zien! ๐Ÿคฉ
Daarna vervolgen we onze weg en komen aan bij een kleine camping. Deze ligt aan de rivier en tijdens het opzetten van de tent horen we hem al bulderen.

We rijden naar een grote supermarkt in de buurt want helaas redden we het nu echt niet met de haspel die we mee hebben genomen. En we willen toch wel graag de koelbox aan hebben! Deze vinden we en we nemen meteen wat extra eten mee. Op de terugweg stoppen we bij een tentje en boeken we wat leuks voor morgen en overmorgen. ๐Ÿคฉ๐Ÿ‘Œ๐Ÿป

Terug bij de tent kleden we ons snel om en gaan richting de rivier de Ardรจche. Het water is heerlijk! Er is een oversteekplaats voor kano's wat meteen als glijbaan dient voor een ieder die durft. Mensen zwemmen en genieten langs de kant en af en toe komen er wat kanoers voorbij. Man, wat een uitzicht! Het is heerlijk warm en met de GoPro maken we wat shots. De visjes zijn ook totaal niet bang en zwemmen lekker met iedereen mee.

We plonzen nog even in het zwembad, waar de andere helft van de camping druk bezig is met aquajoggen. Niels flaneert aan de rand van het zwembad in zijn te strakke zwembroekje terwijl Simone nog een teintje minder wit probeert te worden. (Je mag geen andere zwembroek aan hier in het zwembad behalve zo'n speedo ๐Ÿ˜ฑ๐Ÿ˜‚)

Daarna vliegt Nielsย voor het barbecuen nog een rondje met de drone (we gaan het filmpje proberen toe te voegen)ย en als we vervolgens gedouched hebben gaan we lekker de tent in! ๐Ÿ•๐Ÿ˜ด

Fotoโ€™s