Embrun 🌈

8 augustus 2021 - Embrun, Frankrijk

We worden wakker en hup het zonnetje is ook al op! Het was een koude nacht maar met een extra dekentje hebben we hem overleefd.
Waar Niels gisteren al een beetje aan het snotteren was (airco in Milaan, ijskoude meertje hier) is het nu wel echt een verkoudheid. Gelukkig hebben we gisteren al neusspray gehaald en doet een beetje stomen onder de douxhe met een asperientje hem ook goed 😊 (en we hopen maar dat dit ook alleen een verkoudheidje is..)

Als Simone gaat douchen hangen de wolken nog rond de berg terwijl de zon volop schijnt. De camping herstelt zich langzaam van de storm, (party)tenten worden weer rechtop gezet en met een tiewrapje hier en daar moet het goedkomen.

We ontbijten met een lekker eitje en pakken daarna de spullen om naar het meertje te gaan. Boekje mee, luchtbedje mee. Standje genieten! Eerst even afrekenen (10 euro p.p.p.n., geen geld 😱) en dan een plekje op het gras zoeken.

We gaan een uur los op de opblaas-unit die in het water ligt. Wat een gaaf ding. Voor je het weet lig je op je nek, maar het impactvestje zorgt er voor dat niemand dood gaat.
Klimmen, glijden, rennen. Van 3/4 meter hoog springen, helemaal ons ding! πŸ₯³ Met de wind wel frisjes nog, maar de kunst is dan ook om zo lang mogelijk droog te blijven.
Daarna lekker in de warme zon opdrogen en van glow in the dark naar 9010. πŸ‘ŒπŸ»πŸ˜Žβ˜€οΈ

We gaan richting het dorpje waar het hele dorp omgedoopt zou zijn tot een schouwspel van de middeleeuwen. Veel verder dan een paar verkleedde mensen en een bandje komen ze niet, al ziet het dorp er wel uit alsof het een eeuw stil heeft gestaan in ontwikkeling πŸ™ˆ
We willen boodschappen gaan doen maar staan voor een gesloten supermarchΓ© (πŸ˜’πŸ™„). Dan maar pizza halen voor bij het meer! We ruimen vast wat op want we gaan morgen weer een eindje verder. We hebben vanmiddag een camping in Vallon-Pont-d'Arc (gezondheid) geboekt. 🀩
Daar staan cayonning op de planning en nog een paar teintjes bruiner worden. Zin an!
We lopen beide nog een rondje rond het meer, halen de banden in Nederland aan en eindigen voor de tent met een kaarsje. Gezellig. 😁

We bekijken de sterren en gaan daarna met een koud neusje slapen.