Dag 8. πŸ•πŸŒ¬

7 augustus 2021 - Embrun, Frankrijk

Vandaag staat er eind van de middag een potje slecht weer op ons te wachten. Reden genoeg om de dag goed te beginnen! Niels slaapt lekker uit terwijl Simone de eerste km's van de vakantie hardloopt rond het meer.
Daarna haalt Niels een lekker ontbijtje bij de boulangerie en is het moment daar. Het laatste boterhamworstje wordt zorgvuldig met het verse stokbrood bereid en met pijn in het hard versnaperd.
Daarna wordt de afwas gedaan (want die luie kaboutertjes hier doen dat niet voor ons 😌) en we vertrekken naar het meer.

De wind steekt al flink op maar doordat de zon de strijd niet zomaar opgeeft is de temperatuur nog prima.
5 Meter vanaf de kant is het Niels die een gilletje slaakt en voor het eerst in het koude water verdwijnt. Wonder boven wonder blijft Simone op het board staan terwijl ze dubbelgeklapt van het lachen de peddel probeert vast te blijven houden.

Staand gaat het prima maar het waait steeds harder en tegen de wind in gaat zittend een stuk beter. πŸ‘ŒπŸ»
Bij de derde plons raakt Niels z'n zonnebril kwijt 😱 maar daarmee niet zn humeur. β˜€οΈπŸ˜Ž
Als we windkracht 10 hebben verslagen op onze sup's vinden we het wel mooi geweest.

Niels wil een poging gaat doen om zn bril terug te vinden (spoiler.. Juist, helaas niet gelukt) en hij gaat even kijken of ze duikbrillen verkopen.
Vervolgens loopt ie naar de tent, laait een rugzak vol eten, drinken en zelfs een boekje voor Simone in. Hij komt terug met zn gewone bril en steekt vrolijk zn arm in de lucht als teken van groet. Deze man is niet kapot te krijgen. πŸ™ˆπŸ˜ŽπŸ‘ŒπŸ»

Met een gloednieuwe duikbril en snorkel begeeft ie zich in het koude water maar helaas. Gelukkig hebben we nog een reserve zonnebril die voor de laatste week dienst kan doen in tijden van nood.

Opgedroogd en omgekleed gaan we daarna weer boodschapjes doen, de Intermaché is onze favoriet. Topwinkel. Oee, en als we goed kijken zien we restaurant de Gouden Bogen: even een maccie pakken! 😏

Het slechte weer schuift op, het waait wel hard maar het is nog droog rond 17.00 uur.
Niels leest een boekje terwijl Simone een dutje doet terwijl op de achtergrond de plaatselijke Madonna ineens door de microfoon schreeuwt. We hadden ze al wel in de harde wind iets zien opbouwen maar dat het dit marteltuigwerk zou zijn.. Gelukkig zitten we aan 't eind van de camping en waait het hard genoeg om het vaak maar zacht te horen. πŸ™‰ Toch wil Niels graag even het tafereel aanschouwen en onder de woorden: "Mocht Madonna je niet willen; ik zit hier bij de tent" vertrekt hij richting de speakers.

Dan komt het moment van de eerste druppels. We hadden alles al wat beter vastgezet en op het moment dat de bui losbarst staan fangirl Niels nog aan de andere kant van de camping. Zeikes nat bereikt hij de tent.. Madonna is er niet bij. 😏😜

We chillen terwijl de regen en wind hard te keer gaan. Net als we de filmpjes hiervanΒ zijn geschotenΒ schiet de tarp los van de tent waardoor Simone kennis maakt met de liters water die erdoor tegengehouden werden. 😱 Quizvraag: wie denk je dat harder gilde? Niels die van de sup afviel of Simone in dit moment? πŸ™ˆπŸ˜‚
We besluiten na 2 reparaties de tarp maar in te pakken en gaan in de voortent zitten. We kijken voetbal en PSV, thank god is het internet net zo slecht als de wedstrijd en geven we het na de 60e minuut op. De hele dag ultra HD, 5k tv alles, maar als het er op aan komt laat het internet ons in de steek. (Niet persΓ© heel rouwig om..)

We drinken nog een biertje en roosteren de marshmellows boven een kaarsje. (Campinglife level 9 πŸ˜πŸ‘ŒπŸ»).
Het wordt een koude nacht van max 13 graden dus we kruipen vroeg de slaapzakken in.
Morgen wordt het weer lekker weer met een zonnetje en 20 graden! β˜€οΈπŸ‘ŒπŸ» Dan gaan we ook de nieuwe camping boeken richting MontΓ©limar. πŸ‘ŒπŸ»πŸ˜Ž

1. Mark:
    8 augustus 2021
    Dan heb je wel een mooie voetbalwedstrijd kunnen kijken in de ArenA.
    Prachtig die winst van 0-4 tegen de thuisclub.
    Echt verdiend.
    🀣🀣🀣🀣🀣
  2. Simone & Niels:
    8 augustus 2021
    Nou.. Hebben ze daar in Eindhoven in ieder geval een schaal om de bitterballen op te leggen als ze ons Aller Ajax in de CL zien schitteren 🀩