Dag 7. Soleil! ☀️

6 augustus 2021 - Embrun, Frankrijk

Dan denk je aan Brabant, want daar brandt nog licht.. Nou, die Fransen kunnen er anders ook wat van! Tot 2.30 uur konden we meegenieten van de bingo in de verte. Gelukkig kunnen we wel wat hebben en hebben we verder heerlijk geslapen op ons luchtbedje. Ondanks dat we op schuine grond staan met kiezels vormt dit helemaal geen probleem. 👌🏻

Het weer is echt heerlijk. ☀️ We slapen een beetje uit en Niels haalt een lekker ontbijtje bij de Intermaché. Morgen verwachten ze regen dus we gaat het er vandaag van nemen! We pakken de koeltas in met lekkere dingen en gaan met het vers opgepompte luchtbedje richting het meer. ☀️🏞
Het is er met 28 graden heerlijk vertoeven en al snel blijkt het meer ook een uitvalsbasis voor scholen die met bussen kids aankomen. Hulde voor de begeleiders, wat een leuk gezelschap en je hebt geen last van ze. Helemaal mooi. 😊 Niels loopt een rondje langs het meer en blijkbaar is het een aftakking van een nog veel groter meer waar veel gewindsurfd wordt.

We zwemmen in het (kapot koude) water, kleuren van glow-in-the-dark-wit naar gebroken wit, drinken een drankje, spelen een spelletje en genieten vooral enorm. Echt heerlijk, boekje er bij en een beetje ontspannen.

Daarna halen we boodschappen voor de avond, de auto staat lekker onder de bomen in de schaduw. Dat scheelt!

Rond half 8 beginnen we aan het avondeten: barbecue! 🍗 We hebben weer een prima keuze gemaakt qua vlees en hebben eindelijk een komkommer gevonden die smaakt naar komkommer, fijn om wat bekende smaken te hebben op het bergje in Frankrijk. Soms is het echt even zoeken en uitproberen in de supermarkten.

Als we iets later naar het toiletgebouw lopen komen we langs de zeldzame Nederlanders die hier tussen alle Fransen staan. De geur van gebakken aardappeltjes en vlees met groenten komt ons tegemoet. 🤤  We gaan nog even met de drone vliegen tot we echt lek worden gestoken en spelen nog een spelletje voor het slapen gaan.

Morgen starten we de dag met het laatste boterhamworstje. 😭 Niels vraagt zich af wat er gebeurd als hij vannacht een snack-aanval krijgt en het laatste boterhamworstje uit de verpakking trekt.. Laten we over die gevolgen maar even niet nadenken.. 😅🥲😌 (beter checkt er morgen even iemand of ie nog leeft 😌😏)  Er wordt vanaf een uurtje of 13.00 regen en onweer voorspeld dus benieuwd of ons tentje het gaat houden! Sowieso nog maar even de tarp goed vastzetten, we staan schuin en hoog op de camping dus hopelijk houden we droge voetjes! 😉

1. Mark:
    7 augustus 2021
    Is de boterhammenworst echt bijna op??😱😱😱😱😱
  2. Simone & Niels:
    7 augustus 2021
    Vanochtend bij het ontbijt hebben we helaas afscheid moeten nemen van het laatste plakje 😭
  3. Monique:
    7 augustus 2021
    Hé vakantiegangers, kreeg van Natje de link van jullie blog door. Superleuk om te lezen. Veel plezier nog 😎🌞🍻😘
  4. Simone & Niels:
    8 augustus 2021