Dag 6. ๐Ÿ‡ฎ๐Ÿ‡น โžก๏ธ ๐Ÿ‡จ๐Ÿ‡ต

5 augustus 2021 - Embrun, Frankrijk

Buon giorno!

Le zanzare sono merda! Stupidi animali! ๐ŸคŒ๐Ÿป๐Ÿ˜“ Alle enkeltjes leeggestoken op de terrasjes gisteren, klaar mee! Hadden we toch maar het deken van deet om ons heen mee getrokken vanaf de camping. ๐Ÿ˜’

Maar goed, voor we Milaan verlaten hebben we nog een bezoekje gepland aan het Stadio Giuseppe Meazza.โšฝ๏ธ De voetbaltempel die gedeeld wordt tussen AC Milan en Internazionale. Gelegen in de wijk San Siro, waar wij ook illegaal onze auto parkeren want het ticketsysteem werkt niet mee. Hopelijk blijft ons de boete bespaard. ๐Ÿ™ˆ

De gids vertelt ons alles over de rivaliteit maar ook de liefde voor voetbal die beide clubs delen en het is enorm interessant om te zien hoe zij de kleedkamers en het stadion verdeeld hebben. Zo hebben de supporters van Inter hun 'thuiszijde' aan de ene kant en die van Milan aan de andere kant. Gevolg voor de bezoekende club met supporters is dat het uitvak dus ook meewisseld. Helemaal koekoek die Italianen, maar goed!

We vervolgen onze weg door de stad met dit keer Simone als chauffeur. Met iets meer temperamente ๐ŸคŒ๐Ÿป (er mocht van Niels niet getoeterd worden) scheuren we richting de grens met Frankrijk.
Tussen de bergen door slingert het pad alle kanten op, het uitzicht is fantastisch. Fijn dat we daar zo van kunnen genieten, wat dat betreft is Nederland maar saai! ๐Ÿ˜Œ

Tunnel in, tunnel uit. Tolpoortje voor tolpoortje. (tip: neem een hoop cash of creditcard mee want pinnen werkt 9/10 niet ๐Ÿ˜…๐Ÿคฆ๐Ÿผโ€โ™€๏ธ) Na nog tientallen kilometers met haarspeldbochten, afgronden en Franse muziek arriveren we in Embrun. We hebben niks geboekt maar dat is geen probleem. We krijgen een mooie plek (met alleen maar kiezels ๐Ÿฅฒ) toegewezen en ploffen tevreden onder de tarp neer wanneer alles staat.
Hadden we al gezegd dat dat echt een topding is? Heerlijk om buiten de tent een verlengd stuk te hebben die voor droogte en schaduw zorgt.

Niels neemt een duik in het prachtige meer waar deze camping aan ligt terwijl Simone aan een boekje begint. Genieten! Vakantie zoals vakantie hoort te zijn! โ˜บ

We doen (noodzakelijke, zie foto) boodschappen in de supermarchรฉ hier in de buurt en genieten van de barbecue. Wandelen een rondje om de camping en het mooie meer. Terwijl 80% van de Franse bevolking op de camping hun tafels en stoelen versleept naar een paar vierkante meter voor de bingo (Wel streng zijn voor Nederland maar op de camping bestaat corona niet ๐Ÿ˜…) passen wij voor het kienen. ๐Ÿ™…๐Ÿผโ€โ™€๏ธ๐Ÿ™…โ€โ™‚๏ธ
Wat ons nog rest is een beetje relaxen bij de tent, morgen gaan we een dagje chillen aan het meer!

Fotoโ€™s

1. Mark: